Banky, které na našem trhu působí, nabízejí široké spektrum služeb, přesto se však od sebe velmi liší. Existují velké bankovní domy s letitou tradicí, jimž klienti věří díky bohatým zkušenostem, jiní zase vyhledávají moderní banky, které ani nemusejí mít kamennou pobočku, pouze jim stačí kiosek v nákupním centru. Každý má možnost volby dle svých požadavků a přestav. Velkou roli jistě hraje také reklama. I když průzkumy ukazují, že většina klientů tuzemských bank je spokojená, najdou se i tací, kteří by banku rádi vyměnili. U těchto osob však ke změně mnohdy nedojde, stává se totiž, že se člověk rozmýšlí o změně banky i roky a stejně svůj záměr nedokončí. Může to být nedůsledností, nebo také obavami z průtahů a komplikací.
Důvody pro změnu banky pak bývají také různé, nejčastěji se však jedná o vysoké poplatky za služby, nebo podmínky při poskytování úvěrů, úrokové sazby na spořicích účtech a podobně. Řada bank totiž nabízí vedení účtu, výběry z bankomatu, převody a další úkony, bez poplatků. Jiné se těmito hesly chlubí, opak je však pravdou. Někdy nám trvá spoustu času, než si vybereme tu správnou a učiníme skutečně ten zásadní krok jiným směrem. Rozhodování to není jednoduché, souvisí to často se spoustou změn a také s nejistotou, zda nová banka bude lepší, případně, zda splní naše požadavky. Přeci jen stará banka nás již brala jako stálého klienta a nabízela své produkty, aniž bychom sami jevili zájem. Jak to bude v novém prostředí? Změna banky může být jistě rizikem, navíc, nabízené služby mohou být dočasné a pak se můžou podmínky změnit.
Česká bankovní asociace nastolila všem tuzemským bankám stejné podmínky v případě prováděných změn. Pro klienty to znamená jistě zjednodušení celého procesu a možná i motivaci k rychlejšímu rozhodování. Klienti se již nemusí obávat nepříjemného jednání ve stávající bance a vysvětlování důvodů, proč chtějí odejít. Jednoduše si vyberou dle svých představ banku novou a ta již za ně vyřídí vše potřebné.